woensdag 19 februari 2014

Huishoudbeurs 2014 Amsterdam RAI. 19 Februari 2014 en 20 Februari 2014

Huishoudbeurs 2014 

Amsterdam RAI. 


Video: 



Verslag data: 19 en 20 Februari 2014
Geschreven door: Stijn Gabeler - info@godogood.nl 

Het is Woensdag middag. Met de trein arriveer ik bij station RAI in Amsterdam na een onverwachte omleiding en gek advies vanuit de NS reisplanner app vanaf Haarlem via Leiden naar station Amsterdam RAI.

Eenmaal binnen bij de RAI meld ik  mij bij de persvoorlichting en krijg ik net zoals de vorige jaren een hanger om mijn nek met de aanduiding dat ik PERS ben.

Als fotograaf, filmer ben ik voor het eerst van plan om te gaan schrijven en bloggen over de RAI. 
Ook om wat onderzoek te doen voor de dag van morgen, om op een succesvollere manier een film te kunnen gaan maken.

Buiten bij de RAI staan al vele stands met gratis weggevertjes. Kopje koffie, kopje soep. 
Energie-drankjes,.. Helaas ook rookwaren en vleeswaren.





Ik begin bij de grote hal rechts en besef dat het alweer een jaar geleden is dat ik op de Huishoudbeurs was, maar dat het niets verandert is. Heerlijk druk, gezellig, sfeervol, veel stands en veel mensen die zoeken naar leuke akties en koopjes.                           Weight Watchers is ook duidelijk aanwezig. Met een leuk raadspelletje van vragen over hoe je beter kunt afvallen scoort deze stand toch echt hoog in de ervaring van een goede beleving. Vooral als een leuke en mooie jonge blonde dame de presentatie zodanig goed stuurt (Margriet Planting, tevens zangeres van de band Zazimusicdat bijna alle stoeltjes binnen een paar minuten vol zitten en dat de dames die meedoen met de bordjes met de bekende facebook-duimen zeer gemotiveerd aangeven welke antwoorden ze willen geven op de vragen. Uiteindelijk werd elke deelnemer zelfs beloond met een gratis kookboekje vol leuke recepten. Ik kreeg er ook een mee!  Geschreven door Angela Groothuizen.
Ik besluit om een rondje te lopen en wat foto's te maken, zodat ik wat mensen kan otmoeten en een planning kan gaan maken voor de dag van morgen, want op Donderdag zou ik mensen willen interviewen en beelden willen filmen met mijn camera's die ik deze dag thuis heb laten liggen. Als journalist orriënteer ik mij graag op dingen waar ik iets over kan vertellen. Nieuwswaardig, Een primeurtje? Iets bijzonders, Iets vernieuwends of een innovatie? Juist dat is wat ik erg leuk vind van de HHB in de RAI.                                                                                Ik (Stijn Gabeler) zie mijzelf niet 10 dagen lang op een dergelijke beurs rondlopen, maar 1 of 2 middagjes dat is net leuk.
Eigenlijk is de verdeling van mannen en vrouwen nog steeds niet evenredig verdeeld, want zoals altijd is de Huishoudbeurs van de RAI toch meer bezocht door dames, ...  JA, heel veel vrouwen:. vriendinnen, moeders en dochters en Dames die bezig zijn met het beleven van een dagje uit. Handig zie je veel mensen met een rolkarretje lopen door de hallen van de RAI tijdens de HHB 2014 en de jaarlijkse          9 maanden beurs
 Ergens op een stand staan mensen treurig te kijken.
Het blijkt dat de stroomvoorzieningen waren uitgevallen op deze stand,waardoor de presentatie op de TV het ook niet meer deed en daardoor de verkopen waarschijnlijk minder goed gedaan werden.
Dat dit effect kan hebben op hun omzet was volgens mij niet echt het geval, maar wat weet ik daar van?



 Weight Watcher vragen zoals :
mag je snoepen?         
hoeveel minuten moet je minimaal bewgen ? 
30 of 60? 

Als je een streefgewicht hebt bereikt,
 moet je dan doorgaan?      Maken koolhydraten dik?mag je nog wel uit eten?Zit Calcium alleen in melk?Haal je vitamine D alleen uit het zonlicht?

Ik pas even een zonnebril, Ik proef de test-drankjes met melk. 





www.weightwatchers.nl
MIJN FAVORIETE RECEPTEN.
Limited Edition.
met recepten zoals:
Geitenkaas op bladsla, Guacamole met knapperig brood en Sinaasappel Crepe met roomvulling, maar helaas ook recepten met vlees-gerechten.

Als vegetariër heb ik besloten op 8-8-2008 om nooit meer een dier te eten, dus hierdoor kan ik 11 van de 20 recepten zelf dus niet gaan maken.




Ik passeer de vele stands. Promoties van schoonmaakmiddelen.
Bleekmiddel, Fleuril, Sunil,

Een Fit-o-far zonnebril van 35 Euro,
Een promo van HairWorxx voor hairextensions vanaf 5 euro.
http://www.legebatterijen.nl

Eerst ga ik op de foto met een reclame van de huishoudbeurs.
Deze foto krijg ik via een code in mijn emailbox gestuurd.
een flyer en code krijg ik mee.

Iets later maak ik een foto bij het glossy-magazine VROUW.NL
Ook deze foto krijg ik via een emailtje in mijn inbox. Deze post ik dezelfde dag nog even op mijn facebook profiel en Twitter.

Ook de TROS en de KRO zijn aanwezig.
Even ga ik op de foto met een carbon van Yvon Jaspers.
Gratis krijg ik een print-out van deze foto als een echte afdruk.
Dit met de campagne slogan van de KRO : KIES KRO.

Gezond en lekker, dat is waar je veel van ziet tijdens deze HHB.
Maar ook verstandig en slim en veilig.
Zoals de informatie van de brandweer uit Amsterdam Amstelland.
Een rookmelder die ons moet helpen om nog veiliger te kunnen leven en geruster te kunnen slapen.
Na een advies-gesprekje over een dergelijk apparaat besluit ik om nog even de test te doen met de rookmelder en het ding begint echt te piepen zodra ik deze boven een pan houd waaruit gesimuleerde rook komt, wat een aanbranding van een pan moet voorstellen.
Als je de knop indrukt gaat het alarm af.
Houd je je duim daarna weer voor het gat, dan stopt deze.
Een handig alarm gemaakt door First Alert. Winkelwaarde 30 Nu 50% korting met de kortingsbon, of gratis bij een donatie van 3 euro per maand.
(Roken in een slaapkamer kan dan weer,.. maar of het verstandig is???)

Ik zie de biologische afbreekbare Universele Reinigers van WIRO. Handig voor de tuinstoelen of het gasfornuis en de gaspitten.

In een hok daarnaast mag ik een test doen met rook en weinig zicht en geroep van een zogenaamd slachtoffer. De doelstelling is om dus door de deur te gaan, een pop te zoeken achter een van de vele deuren in de donkere ruimte met knipperende rode lichten en deze pop uit deze houten-keet te redden door deze naar buiten te slepen.

Hoe gek het ook lijkt, je valt wel op als je samen je zodanig stijlvol verkleed.

Ik passeer een stand met geurtjes die ook bij de Kruidvat te verkrijgen zijn, Therme en mouse.
Scheerschuim, creme, zalfjes, wierook, geurtjes en nog meer geurtjes.

Een leuke dame vertelt mij iets over de brildoekjes terwijl ze ruim 2 minuten de tijd neemt voor het reinigen van een bril van een vrouw die daar weer op wacht. Ze krijgt een gratis brildoekje, maar de spray kost haar wel 2 Euro, deze word niet aangeschaft.
Ik ontvang een setje oordopjes.

In de zelfde hal : vlakbij de stand van Zeeman met de mooie gele boxer-shorts van 2,99, t-shirts, zonnebrillen en yogingpakken vanaf 9,99 Euro staat ook de stand van BLOKKER.

Ik spreek even met Monica, die verteld over haar tante Mascha die het product BlueWonder op de markt heeft gezet samen met haar oom Jur Groenhof, die de 3 varianten heeft uitgevonden. Na een start met SORBO is dit familie-bedrijf verder gegaan met het produkt onder de naam BlueWonder en doet veel goede zaken. Het bedrijf wat bij mij in de buurt zit, nl. Uitgeest, verkoopt ook Wonderdoekjes en Sponsen.
Via een Schoonmaak Quiz met bordjes waarop de 3 verschillende flessen staan kunnen de mensen meedoen en iets winnen. Monica's moeder komt ook even langs: Marga. Ze vertellen dat het heel gezellig is om te werken voor de Tante, .. er zijn broodjes, er is soep, koffie en thee,.. dus de dagen van 10:00 tot 18:15 vliegen voorbij. Dan blijkt er ook nog een nichtje te zijn: Martine en haar moeder Margo. Veel dames die dus uit een zelfde familie komen en waarbij hun naam met de "M" van Magic begint.

Ik hoor en lees : WAS & WIN.
Tegenover deze stand van Robijn, staat www.Consumentenbond.nl
Met 6 boeken en een aktie waarbij je 1 boek gratis krijgt als je voor 6,95 Euro lid word van de club zie ik dat het meer boeken voor vrouwen zijn dan voor mannen.
Titels zoals: Greep op de overgang en vrouw & gezondheid.
Maar ook boeken zoals hart & vaten gezond, greep op uw geheugen en veilig online.
Het meest interessante boek is dan waarschijnlijk toch: Medisch onderzoek van A tm Z.
- Je krijgt in ieder geval toegang tot de site als je lid word en een mini-gids en een boek.





vrouwen houden van hairextensions. Dat is duidelijk.
Ze hebben er veel geld voor over om er goed uit te zien.
Dat deze pop kaal is geeft waarschijnlijk het gevoel dat perfectie niet bestaat, maar dat je het wel kan na-streven.

Je ziet in ieder geval veel toeschouwers bij dergelijke stands.
Mensen staan stil en turen naar de resultaten die ze zien.
Dan besluiten ze zelf om onder het mes of de kap te gaan.
Het is immers een leuk dag je uit, dus waarom ook niet?

Na je haren op je hoofd kan je bij een andere stand juist ipv haren toe te voegen ook haren laten verwijderen.
Dit door met een apparaatje links en rechtsom rondjes te draaien en dan vallen de haartje van je benen er vanzelf af.
Hoe dit werkt wil ik graag nog proberen te filmen.

Vlakbij het begin van de grote-hal in het midden bij het podium zie ik ook een stand met EMMA, de organisatie die vanuit het AMC is opgericht om kinderen te helpen om hun verblijf in het ziekenhuis wat aangenamer te maken.
Ze promoten plijsters met een rose+lichtblauw uitroepteken !!! 3,49 Euro.
Ook de mokken zijn zeer uniek, 9,95. Hopelijk ook op de webshop te verkrijgen vanaf  Februari 2014.
Samen met de vrijwilligers vanuit BT.com kan deze stand worden bemand voor EMMA kinderziekenhuis.
Dankzij 1 pallet va de Blondelicious mokken die ze gesponsord hebben gekregen kunnen ze een omzet draaien gedurende deze 5 dagen. 


Ook GREENPEACE is goed aanwezig, door het presenteren van de campagne over OLIE.
PALM OLIE, want deze olie blijkt in de Tropen en het Regenwoud in Indonesië te veel verbruikt te worden, waardoor er een te groot deel van de wereld ontbost raakt.
Ook laat deze rond-wandeling in een half-ronde-houten-kast met lampen en muur posters iets zien van de Sumatraanse tijgers, waarvan er volgens Greenpeace nog maar 400 zijn in Indonesië of Wereldwijd!?.

 Een rek met jassen laat zien dat het nog winter is, hoewel we ondanks de winterspelen in Sochi hier in Nederland weinig merken van de winterse dagen. Dit jaar duidelijk geen sneeuw.

BUITEN KRIJG IK NOG EEN GRATIS BLIKJE RED-BULL CRANBERRY,... &  RED BULL LIGHT.


Ook staan er nog volop mensenij bij de buiten-stands zodra de RAI rond 18:00 gaat sluiten.


 Nog even een soepje zit er voor mij ook niet in, want de Erwtensoep en Kippensoep zijn niet voor de vegetariër.



 Vele bussen staan klaar om de mensen weer naar huis te brengen. Ook is er geen afvalbak, dus je ziet de blikjes en bekertjes vaak vlakbij elkaar geplaatst.

Ik spreek even met Kitty en Thomas van de nieuwe chocolade HANDS OFF. http://www.hands-off.com
Een product wat in 5 smaken met 14 rondjes in 1 reep te vinden is in vele AH's en op Schiphol. Het is een  A-merk wat via http://www.callebaut.com/ verzorgd. De ondernemers zijn sinds 3 maanden actief in Nederland, maar hebben als doelstelling om Internationaal groot te gaan worden met deze bijzondere chocolade, die meer zou doen en breder inzetbaar is voor de boeren aan de Ivoor-kust en West-Afrika.
50 tot 60 mensen zouden in Afrika aanwezig zijn en boeren trainen en opleiden, zodat  ze de lokale bewoners helpen met scholing, leerkrachten in de rimboe en schoon drinkwater, maar ook verzorging, beveiliging en hygiëne. Educatie staat centraal. Maar het is geen UTZ of Fair Trade merk. Waarom niet?
De administratieve kosten worden geinvesteerd in praktische akties.
Een certificatie vanuit een Rainforest Alliantie is niet het hoofddoel.
Bean to bar programma's zouden echter alleen door Niche organisaties kunnen worden ondernomen.
100% cacao, maar geen NGO's of Administratieve tussen organisaties.
Klinkt goed, smaakt goed, .... hoe goed is het?
Ik plan een gesprekje voor de dag van morgen (Donderdag 20-02-2014 14:00)
 Een hek tussen de verschillende beurzen moet een duidelijke scheidingslijn vertonen tussen de 9 maanden beurs en de Huishoud beurs.

 JUMBO heeft deze keer toch wat geld uitgegeven voor een groot welkomst bord bij de ingang.


De vlaggen hangen er mooi bij en de wind waait zodanig dat de Amsterdamse vlag, Nederlandse Vlag en Europeese vlag goed te zien zijn. De 4e vlag links herken ik niet, of is het de vlag van Noord Holland?


Openingstijden

De expositie is geopend voor bezoekers: 

Zaterdag15 februari 201411.00 - 18.00 uur
Zondag16 februari 201411.00 - 18.00 uur
Maandag17 februari 201411.00 - 18.00 uur
Dinsdag18 februari 201411.00 - 18.00 uur
Woensdag19 februari 201411.00 - 18.00 uur
Donderdag20 februari 201411.00 - 22.00 uur
Vrijdag21 februari 201411.00 - 22.00 uur
Zaterdag22 februari 201411.00 - 18.00 uur
Zondag23 februari 201411.00 - 18.00 uur

Het ‘Festival Fantastique’ in hal 2 is geopend vanaf 10.00 uur.
Voor exposanten is het gebouw, tijdens de beursperiode, toegankelijk van 3 uur vóór de beurs tot 2 uur na sluitingstijd.
Opbouwperiode


Datum
Zaterdag 15 t/m zondag 23 februari 2014.

Hallen
De expositie wordt gehouden in Amsterdam RAI
Hal 1 - 7; Hal 10 & 11

Locatie
Amsterdam RAI
Europaplein
1078 GZ AmsterdamPostbus 77777
1070 MS Amsterdam
T +31 (0)20 549 12 12
F +31 (0)20 646 44 69
Spaarpotten, Wierook, lampen, 70% korting!



Het is 18:25  ik log in met mijn Dalvrij kaart bij de NS op het station de RAI en neem de trein vanaf perron 1 richting de Bijlmer Arena rond 18:33 met een vertraging van 5 minuten. Het is een overvol perron, de trein komt stampvol te zitten en veel mensen staan in de hallen en gangetjes van de trein.


Privé, Telegraaf, .. vele vakbladen.
 Dit is het resultaat van de cover van het glossy-blad VROUW.nl 


Stijn Gabeler +3(0)622869860 - info@godogood.nl / http://www.GODOGOOD.NL 
STICHTING GODOGOOD - PERSBUREAU / PROJECTBUREAU / STAGEBUREAU.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten